Multimedie løsning for dansk designfirma
Vi udarbejdede en hjemmeside der fungerer som en platform for Guld & Løven- holdts univers. Den samlede multimedie-løsning afspejler de unikke produkter som Guld & Løvenholdt designer og producerer. Målet var at den konkrete målgruppe skulle kunne identificere sig selv på hjemmesiden, og ved hjælp af videoen, blive trukket ind i hele universet omkring det beste inden for møbel-snedkeri. Ved brug af en koncentreret og fokuseret markedsføring, vil ikke alene produkterne, men også den fulde multimedie-løsning vække interesse hos bla. små designbutikker, messer og magasiner. På den måde vil det øge kendskabet til Guld & Løvenholdt og tiltrække et større kundeklientel.
Eksamensprojekt på 2. semester
Case: Udarbejd en multimedie løsning til en ny dansk design virksomhed.
Process: Indsamling af empri gennem kvalitativ og kvantitativ data. Markedsanalyse i form af PEST analyse samt SMP-analyse. Logoudvikling via en iterativ process samt test af logo.. Usability test af logo. Kodning af website.
Løsning: Logodesignet tager udgangpunkt i Guld & Løvenholdts “Amagervinkel“ der indgå i alle deres møbler. Typografien understøtter brandets modernaitet, men stadigvæk med en klassisk tilgang til dansk møbeldesign.
Websitet præsenteter de to designere og åbner Guld & Løvenholds univers for den besøgende.
Design og visualisering
Kodning af hjemmeside
Videoproduktion
Markedsanalyse
www.guldogløvenholdt.dk
Brackets - HTML / CSS / jQuery / Bootstrap
Adobe pakken